Hjemmesiden er en vigtig del af din forretning. Det er hér du viser hvad du kan, og hvor du taler ind til dine kunders udfordringer, og hvor du fortæller, hvordan du kan hjælpe dem. 

Forsiden er samlingspunktet for din virksomhed – dit udstillingsvindue ind til din forretning. Det er nemlig hér, rejsen starter for mange af dine læsere. Det er hér du skal fange dem, så de får lyst til at fortsætte rejsen ned på de næste sider.

Men hvad skal du så have med på siden. Det er nemlig vigtigt, at du ikke overvælder dine læsere med ALT det du tilbyder, men samtidig skal der være nok til, at du pirrer deres nysgerrighed.

Se det som et udstillingsvindue, hvor du viser nogle af de ting, du har i butikken. Hvis de vil vide mere, må de bevæge sig helt ind i butikken.

De 5 ting, som din forside på hjemmesiden skal indeholde

1. Start med en stærk intro

Det skal være tydeligt fra starten, hvem du hjælper, hvad du hjælper med, og hvordan det afhjælper dem med det problem, de har. 

Det skal ikke være en smart sætning, som ofte ender med at være uforståelig. Det skal være en enkelt sætning, som er hurtig at afkode.

2. Kort oversigt over, hvad du tilbyder

Fra forsiden skal dine potentielle kunder hurtigt kunne se dine 2 – 3 vigtigste services. Hvis du har en virksomhed, hvor du tilbyder mere end 3 services, skal du udvælge de tre primære ting du tilbyder. Dine læsere skal nok finde ned til resten, når de bevæger sig ind på dine sider.

3. Byg din e-mailliste med en opt-in formular

En e-mailliste er utrolig værdifuld at have i enhver virksomhed. Det er hér du kan kommunikere direkte med dine potentielle kunder og sælge, uden at det virker forkert eller overdrevent. 

Du kan tilbyde en tjekliste, videoguide, e-bog eller en anden lækkerbidsken, som dine læsere gerne vil give deres e-mailadresse for. 

4. Social proof

Det er hér du kan blære dig lidt – det er faktisk helt ok. Har du fået anbefalinger fra dine kunder, som fortæller, hvor godt dit produkt er og hvor meget det har hjulpet dem, så skal det helt sikkert vises frem. Det kan også være, at du har været gæst i en podcast, skrevet et blogindlæg hos en anden eller måske blevet featured i et magasin. Det kan du vise, ved at have deres logoer med på din forside. 

5. Tilføj stærke CTA’er

Hele vejen rundt på forsiden, er det vigtigt, at du har stærke CTA (Call to action) knapper. Undgå for så vidt muligt knapper, hvor der står ‘Læs mere’ eller ‘Klik her’ osv, de pirrer simpelthen ikke deres nysgerrighed. Du kan læse meget mere om gode CTA’er i artiklen ‘Call to action – sådan får du flere til at klikke’.

Har du brug for hjælp til at komme i gang med din WordPress hjemmeside, kan du booke en gratis samtale, hvor vi tager en snak om dine udfordringer og ønsker.

Sådan kommer du i gang med din hjemmeside i WordPress